Monday 23 November 2015

Un bol de hrana

    Deseori oamenii imi spun, vazand vasele mele, ca ar trebui sa fie mai stabile, mai trainice, mai strasnice. Noi suntem obisnuiti sa mancam in strachini sanatoase, proiectate si asigurate impotriva cutremurelor noastre de comportament. Ne place sa apucam o cana, sa o bem pana la fund, sa o trantim eventual pe masa, victoriosi. Ne place sa mancam in fata televizorului, infulecand fara sa ne uitam in farfurie, iar daca mana noastra da sa prinda strachina din instinct, fara a ne uita la ea, nu am vrea sa avem o surpriza si sa rasturnam vasul, datorita unui picior prea mic. Iar dupa cateva pahare, situatia devine si mai greu de controlat. Ei, am exagerat, nu suntem chiar asa. 

    Vasele mele vin insa dintr-o alta lume si spun o alta poveste. E adevarat ca sunt inspirat intr-un mod natural de cultura asiatica. Consider ca e foarte bine sa fim inspirati si ca, uneori, nu e rau sa importam unele lucruri, obiceiuri sau calitati. Insa de obicei importam lucruri care sunt in detrimentul nostru, lucruri care ne ofera placeri imediate, lucruri care par stralucitoare si vin la oferta. Black Friday este un astfel de exemplu, o zi cu adevarat neagra pentru mestesugari, pentru artizani, pentru producatorii locali care se lupta in fiecare zi pentru a supravietui exploziei de mega reduceri din supermarket-uri. De ce sa cumparati un bol de-al meu, ma intreb, cand la acelasi pret puteti sa cumparati 12 din supermarket? 

    In primul rand, imi respect munca. Muncesc cu mult drag si pasiune, pun atentie in tot ceea ce fac. Iau in considerare buza vasului, piciorul vasului, ondulatia naturala data de roata, modul in care smaltuiesc, decorez si ard vasul. Sunt atent si alert la starea mea interioara, sunt calm, satisfacut, bucuros, ma simt implinit cand sunt in atelier. Aceasta stare a mea patrunde in vasele mele, sunt perfect constient de asta. Starea mea imprima modele nevazute vaselor mele, sa nu lasati ochii sa va insele. Mai mult decat pentru a va delecta simturile sau intelectul, vasele mele sunt facute din suflet, pentru suflet. Sunt nepretuite. De fapt, nu le puteti cumpara, ele va sunt oferite. 

    Vasele mele sunt facute cu responsabilitate pentru a responsabiliza. Ele au o stabilitate naturala, sunt gratioase si firave in acelasi timp. Trebuie sa va purtati cu grija cu ele. Aceste vase va invita sa introduceti ceremonia in viata de zi cu zi. Sa fiti prezenti in timp ce le folositi. Va invita sa consumati  doar atat cat aveti nevoie, nu mai mult. Aseazati hrana intr-un mod artistic in acest bol, mancati asezat. Nu va grabiti. Sunt lucruri importante care nu pot fi invatate altfel. Nu planificati, nu vorbiti la telefon, nu bateti din picior in timp ce stati in fata unui bol de hrana. Aveti o oglinda in fata dumneavoastra prin care va puteti privi sufletul. Savurati din plin momentul. Pentru astfel de momente ne-am nascut pe acest pamant, momentele de gratie sunt la dispozitia noastra, a tuturor, in fiecare zi. Colectivitatea acestor momente ne dau echilibrul si puterea de a face fata tuturor dificultatilor din viata noastra, ne permit sa vedem frumusetea din jurul nostru, ne inspira si ne inalta, ne ilumineaza.

    Nu gasiti asa ceva la supermarket, nici chiar de Black Friday. Mai ales de Black Friday.

P.S. Nu am nimic personal cu aceasta sarbatoare a cumparaturilor, intitulata foarte sugestiv "Black Friday", sotia tocmai mi-a spus ca a cumparat o canapea 'super tare' la super mega oferta. Te pomenesti ca a dat norocul peste noi.